Obegripligt !



En sak jag absolut inte förstår mig på är att VARFÖR skaffar man djur för att sedan göra sig av med dem när man har tröttnat efter kanske några månader eller nått år? Ta alla dessa omplaceringshundar & katter till exempel.

Såg en annons på blocket nyss om 2 katter. I annonsen står det:
"Nu ska familjen bli större och katterna färre. Har 2 underbara katthonor som vill komma till ett nytt hem"
Familjen större? Är inte dom inte en del utav den? Ska dom försvinna bara för att man får tillökning? Ska man inte ens försöka? Vad fan tänker folk med? Tänk om man skulle göra så med barn? Jag anser att mina djur ÄR min familj. Dom ska aldrig flytta på sig bara för att familjen blir större m.m DET FINNS LÖSNINGAR! Men folk ser inte det!
Jag blir så irriterad. Hade jag haft möjligheten hade jag tagit hand om alla djur som hoppar runt bland olika ägare, som inte har något riktigt hem..

Det bästa som jag har är mina 2 katter & min hund! De är i tryggt förvar hos mig !

 

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: